De opleiding omgaan met ontevreden klanten

Omgaan met ontevreden klanten:

Dagopleiding

24 september 2025 (09:00 - 16:30)

635
Excl. Btw, kmo-portefeuille van toepassing
  • Bespaar 30% met KMO Portefeuille

Het programma van de opleiding omgaan met ontevreden klanten

  • Inzicht in de oorsprong van je eigen triggers die frustraties uitlokken.
  • De impact van de verbale en non-verbale communicatie op je lichaam.
  • Taal geven aan je lichamelijke sensaties.
  • Het leren benoemen van je eigen gevoelens en je eigen behoeften.
  • Bewustwording van de gevoelens en de behoeften van de klant, durven doorvragen en checken of je op dezelfde golflengte zit.
  • Aan de hand van de inzichten en de oefeningen leer je regie ontwikkelen op uitdagende communicatie.
  • Hoe verwachtingen managen?
  • We oefenen met duidelijke kaders op elke fase van het gesprek.
  • De gouden cirkel van klachtenbehandeling.
  • Hoe breng je op een effectieve manier slecht nieuws over?
  • Moeilijk gedrag aan de telefoon, face to face en online.
  • De kunst om agressie te beheersen in elke fase: zowel met woorden, met non-verbale communicatie en met de juiste mentale instelling.

Voor wie is deze training omgaan met ontevreden klanten?

Voor medewerkers die regelmatig met frustraties, klachten of agressie worden geconfronteerd, of die er zich willen op voorbereiden.

Door deze training omgaan met ontevreden klanten:

  • Ben je veel bewuster van de rol die je eigen triggers hebben in het contact met de klant.
  • Ga je veel makkelijker om met frustraties, klachten en agressief gedrag. Je voelt je veel meer op je gemak.
  • Pas je de aangeleerde vaardigheden toe aan de telefoon, face to face en online.

Wie geeft deze opleiding omgaan met ontevreden klanten?

Peter Callens

Peter Callens

Trainer
Mijn naam is Peter en ik heb meer dan 25 jaar ervaring in omgaan met ontevreden klanten.
Ik gebruik verschillende methodieken om mensen bewuster te maken van hun onderliggende triggers. Het heeft me altijd geboeid hoe mijn onbewuste zich spiegelt in mijn communicatie en levenservaringen. Dit vormt de basis van deze training.

Getuigenissen over deze training omgaan met ontevreden klanten

“Ik wil je graag nog eens bedanken voor de fijne opleiding. De duidelijke, vlotte benadering van de opleiding is een aangename afwisseling op meer theoretische opleidingen. Dat de uren zo snel voorbij gegaan zijn lijkt me altijd een goed teken.”

Kernneth Tanghe

de Vlaamse Overheid, Onroerend Erfgoed

Wat is de investering voor deze opleiding omgaan met ontevreden klanten?

€635 excl. btw

Deze prijs is inclusief:

  • De volledige dag opleiding.
  • Maaltijden en versnaperingen.
  • Getuigschrift na de opleiding.
  • Tijd voor vragen en persoonlijk advies.

Locatie

  • Adres: Kerkgate 18  in 9700 Oudenaarde
  • Datum: woensdag 24 september 2025
  • Tijd: 09:00 – 16:30

Inschrijven voor de training omgaan met ontevreden klanten?

Je kan heel eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier. Nadien sturen we je alle praktische informatie toe over de locatie, facturatie en betalingen.

Vaakgestelde vragen

Neen, dat moet niet, hier ben je volledig vrij in. Uiteraard kan het een meerwaarde zijn.

We werken zeer ervaringsgericht. Met welke moeilijke situaties kom jij in contact? Tijdens deze training heb je alle ruimte om met al jouw situaties te komen.

Jazeker.

Contacteer ons via de contactpagina of bel ons op +32 55 305 270

Is er ook een in-company opleiding omgaan met ontevreden klanten?

Ja. Contacteer ons via e-mail voor een voorstel op maat.

Niet zeker of deze training iets voor jou is?

We bekijken graag samen wat jij nodig hebt. Krijg ons advies via mail

Of bel ons op 055/305 270