Dé Training voor de Customer Service Teamleader (40 uur)

De training customer service teamleader...

Dit is dé training voor de hedendaagse Customer Service Teamleader! Hierdoor…

Opleiding

KMO-Portefeuille van toepassing, referentie 1505

3560
Excl. Btw
  • 40 uren in totaal
  • Intake eind maart 2026
  • 9 april 2026
  • 23 & 24 april 2026
  • 20 & 21 mei 2026
  • 18 juni 2026

Deze open training is eenmalig per jaar te volgen, en is opgedeeld in 4 volwaardige modules. Wil je een maattraining, stuur dan een e-mail naar info@pantelco.be 

Eind Maart 2026, afhankelijk van jouw agenda.

Intake Gesprek

Wat zijn jouw doelstellingen en motivaties om deze training te volgen? Je krijgt feedback op je werkmotivaties en je waardensystemen aan de hand van de 2 bevragingen die je voordien hebt ingevuld  (2u).


Eind Maart 2026, afhankelijk van jouw agenda.

9 april 2026

Module 1: Verbindend Communiceren

“Ik ken dit al”. Toch niet.
Hier krijg je een training van een ander level. Je leert hoe jouw levensprogramma kan zorgen voor zelfboycot en boycot van anderen en hoe je dit transformeert. 
Hier ga je zien dat echter elk vervelend gedrag een behoefte zit. Deze behoefte leer je vertalen in een positieve intentie.
Zo wordt luisteren zoveel boeiender. Je gaat met een nieuwe kijk op communicatie aan de slag als teamleader (7u).

9 april 2026

23 en 24 april 2026

Module 2: Teamcoaching

Je leert hoe je een optimaal customer service of contact center team creëert aan de hand van de 5 bouwstenen van Patrick Lencioni. Tijdens deze module ga je herkadergesprekken voeren, je leert hoe je conflicten voorkomt en aanpakt. Veranderingen begeleid je voortaan op een veel intelligentere manier. We werken graag met jouw praktijkcases (14u)

23 en 24 april 2026

20 en 21 mei 2026

Module 3: Coach The Coach

In de training Coach the Coach (14 uur) gaan we dieper in op je houding als coach aan de hand van je levensprogramma. 
Je gaat zien hoe bepalend deze inzichten zijn voor je niveau van communicatie en hoe dit spiegelt in de contacten met je medewerkers, en hoe zich spiegelt in de gesprekskwaliteit met de klanten.
Samen gaan we oefenen aan de hand van opgenomen gesprekken om een snelle en grondige analyse van het gesprek te maken.
Je coaching skills breng je onmiddellijk naar een hoger niveau (14u).

20 en 21 mei 2026

18 juni 2026

Module 4: KPI’s en SLA’s

In deze training leer je welke KPI’s in een contact center het belangrijkst zijn, wat ze vertellen en hoe je er als teamcoach mee omgaat. Daarnaast ontdek je de do’s en don’ts van Service Level Agreements (3u).

18 juni 2026

Voor wie is deze training customer service teamleader?

Deze training is bedoeld voor teamleaders en teamcoaches die actief zijn in een contact center of die een klantendienst leiden en al een zekere ervaring hebben. Ben je dus een customer service teamleader of wil je een sterkere basis leggen om deze functie succesvol uit te oefenen? Dan biedt deze training je waardevolle inzichten die je direct kunt toepassen. Zowel binnen customer service, sales, customer care of jouw klantendienst.

De training wordt gegeven door een ervaren trainer met jarenlange praktijkkennis. Peter combineert diepgaande expertise met praktische kaders die écht werken. We beginnen met een intakegesprek om jouw specifieke behoeften te begrijpen.

Na de training customer service teamleader...

  • Heb je veel meer tools en kaders én ben je veel meer geoefend om je team te coachen en te leiden.
  • Heb je de tools om conflicten, teamcoaching en herkadergesprekken effectief aan te pakken.
  • Vertrek je met enorm veel inzichten, die je onmiddelijk kan toepassen. 

Wie verzorgt deze training customer service teamleader voor jou?

Peter Callens

Peter Callens

Trainer
Teams coachen en met teamleaders samen aan de slag gaan, dit is een grote passie van Peter.
Hoe maak je een gespreksanalyse dat de ogen van de coachee opent? Welke structuur gebruik je om succesvolle coachingsgesprekken te voeren en wat doe je precies in welke fase? Wat is je mindset en je ethische code? Hoe creëer je een werkbaar werkkader dat helderheid geeft? Wat zijn de bouwstenen voor een succesvol team? Peter laat je voelen waar het echt om gaat. Hij laat je diepere niveaus van luisteren ontdekken en deelt zijn 25 jaar ervaring als coach.
Peter Claes

Peter Claes

Trainer
Peter is een empathische en klantgerichte Customer Service Professional met meer dan 25 jaar ervaring in het leiden van veranderingsprocessen binnen de verzekerings-, reis-, publieke en gezondheidszorgsectoren. Hij combineert zijn uitgebreide kennis van change management met een sterke focus op het menselijke aspect van organisaties.

Getuigenissen over de training:

“Ik heb de kans gehad om met het Pantelco-team samen te werken tijdens een training die gericht was op het ontwikkelen van de vaardigheden van de contactcenter teams. Ik ben erg blij met de ervaring, de opgedane kennis en de Pantelco-methodologie. Deze is innovatief, aangepast en werkt diepgaand, waardoor er sleutels voor procesmatige ontwikkeling worden aangereikt die ook toepasbaar zijn op persoonlijke ontwikkeling. Bedankt, Angelo en Peter”.

Gracia Lipombi

Teamleader Securex contactcenter

Wat is jouw investering voor deze opleiding customer service teamleader ?

€ 3560 excl. btw. De KMO- Portefeuille is van toepassing. 

Deze prijs is inclusief:

  • De intake en de materialen.
  • Maaltijden en versnaperingen.
  • De volledige individuele rapporten.
  • Getuigschrift na de opleiding.
  • Begeleiding tijdens het traject.
  • Je vindt ook info hier

Locatie voor de customer service teamleader training:

  • Adres: Kerkgate 18, 9700 Oudenaarde
  • Datums: eind maart 2026 starten we met de individuele intakes 9 april, 23 en 24 april, 20 en 21 mei en 18 juni 2026 (vm) 
  • Tijd: 9:00-16:30 voor de dagtrainingen en op 5 december van 9:00-12:00 .

Inschrijven?

Je kan heel eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier. Nadien sturen we je alle praktische informatie toe over de locatie, facturatie en betalingen.

Vaak gestelde vragen over de opleiding teamcoaching in het contactcenter

Als je de emotionele intelligentie verhoogt van de teamleader en als je op een hoog niveau weet te coachen, dan heeft dit een directe impact op het team.

Jazeker, ook de lekkere lunches en alle teamrapporten.

Contacteer ons via de contactpagina of bel ons op +32 55 305 270

Is er ook een in-company opleiding teamcoaching?

Ja. Contacteer ons via e-mail voor een voorstel op maat. 

Niet zeker of deze opleiding iets voor jou is?

We bekijken graag samen wat jij nodig hebt.

Krijg ons advies via mail

Of bel ons op 055/305 270