Soms voelen we dat het teveel is en dat blind doorgaan geen soelaas meer biedt. Medewerkers vallen uit. Veel zieken.
Sommige mensen hebben de indruk dat anderen over zich heen lopen en zijn de regie over hun eigen leven kwijt. Ze voelen zich niet gezien en gehoord.
Vandaag ervaren mensen meer angst en dan ligt burn-out en demotivatie op de loer. Natuurlijk heeft dit alles een impact op onze relatie met de collega’s en ook op het klantencontact.
Om ons staande te houden, burn-out voor te zijn en de verbindingen met onszelf en anderen intact te houden, hebben we hiervoor nieuwe inzichten nodig die ook geïntegreerd worden.
Daarom deze training. Een frisse wind met verbredende perspectieven, je medewerkers leren aandacht te schenken aan lichaamssignalen, hun gevoelens en behoeften te verwoorden en brengen dit in de communicatie.
Je gaat nieuw gedrag inoefenen zodat het oude beperkende gedrag niet meer nodig is. Vandaar dat er 5 sessies van een halve dag zijn.
Sessie 1: Inzicht in jezelf
De 4 invalshoeken om gedrag te veranderen.
Wat is burn-out?
Het ontstaan van gedrag.
Wat vertelt jouw taal over jouw levenspad?
Sessie 2: Ik en mijn omgeving
Mijn werkmotivaties.
De waardesystemen.
De impact van beiden om mijn optimale werkcontext.
Sessie 3: De communicatie verhelderen
Verbinding maken en verbreken.
Feiten en interpretaties. Durven doorvragen.
Overtuigingstechnieken.
Durven neen zeggen.
Sessie 4: De impact van de groep op mij
De 4 fasen van verandering.
De 5 niveaus van Lencioni.
Hoe omgaan met conflicten.
Sessie 5: Oefensessie met acteur.
We oefenen met de concrete cases.
Van medewerker, teamleader tot manager die burn-out, apathie en demotivatie willen voor zijn en die nu willen actie ondernemen.
Onmiddellijk resultaat voor de deelnemers:
“Nu zie ik de relatie tussen mijn frustraties en mijn communicatie.”
“Ik ga me anders gedragen op mijn werk en het contact anders aangaan”
“Acceptatie, mildheid en bewustwording van mijn gedrag ervaar ik voortaan als belangrijkste tools in mijn leven”.
Resultaat op termijn voor de organisatie:
Een einde aan “het bij de anderen leggen”, het afhaken, de demotivatie.
Medewerkers nemen leiding over het moment, ook als het moeilijk gaat.
Een gezondere manier van samenwerken en een hogere vibe.
Vijf interactieve sessies, heel dynamisch. De laatste sessie is met acteur. Zo gaan de deelnemers meer voelen en dit helpt om het gedrag te blijvend te veranderen!
“Onze medewerkers kregen in de loop van de jaren al vele trainingen. We wilden een nieuwe aanpak. Die vonden we bij Pantelco. Een training die communicatievaardigheden combineert met het verhogen van de weerbaarheid van onze mensen. Heel boeiend! Hoge tevredenheid bij onze medewerkers!”
We bekijken graag samen wat jij nodig hebt.
Ja, ik wil graag contact opnemen!Of bel ons op op +32 55 305 270