Dé jaartraining voor de customer service medewerker (40 uur)
De training customer service medewerker...
Dit is dé training voor de hedendaagse customer service medewerker! Hierdoor…
- Ontdek je jouw levensprogramma en hoe zich dit spiegelt in de communicatie met de klanten en collega's.
- Ga je zien hoe je bij elke call leiderschap toont en bepalend bent voor het niveau van het klantencontact.
- Leer je nieuwste gespreksvaardigheden waaronder de verbale handdruk, de dubbele verbale handdruk en het werken met de positieve intentie.
- Leer je klantbehoeften beter begrijpen, ga je kijken naar de ware behoeften en de motivatie die achter elk uitdagend gedrag schuilt.
- Weet je gepast om te gaan met klachten en agressie.
- Sta je mentaal en emotioneel sterk om elk contact aan te gaan.
- Beheers je de finesses van intelligente vragen stellen en van verbindende communicatie.
Opleiding
KMO-Portefeuille van toepassing, referentie 1780
-
40 uren in totaal
-
Intake eind maart 2026
-
10 april 2026
-
29 & 30 april 2026
-
27 & 28 mei 2026
-
19 juni 2026
Deze open training is eenmalig per jaar te volgen, en is opgedeeld in 4 volwaardige modules. Wil je een maattraining, stuur dan een e-mail naar info@pantelco.be
Eind Maart 2026, afhankelijk van jouw agenda.
Intake Gesprek
Wat zijn jouw doelstellingen en motivaties om deze training te volgen? Je krijgt feedback op je werkmotivaties en je waardensystemen aan de hand van de 2 bevragingen die je voordien hebt ingevuld (2u).
10 april 2026
Module 1: Persoonlijk leiderschap in elke call
Hoe kom je hiertoe?
We duiken direct de wereld in van de customer service en jouw persoonlijke ontwikkeling.
Want jij als customer service medewerker maakt het verschil. Dus wie ben je en welke triggers ga je in je klantencontacten brengen?
Je krijgt hier inzicht in. We nemen gesprekken op en laten je horen hoe je eigen levensprogramma doorspiegelt in je klantencontacten. Zo leer je als customer service medewerker enorm veel bij over jezelf en de communicatie met klanten, je collega’s en je vrienden en familie.
Zo kom je tot inzichten waarvan je zegt: WAW! (7u).
21 en 28 april 2026
Module 2: De finesses van verbindende telefonische communicatie
Tijdens deze 2 dagen duiken we in de finesses van de telefonische communicatie. Up- en downchuncken, werken met de positieve intentie, de verbale handdruk en de dubbele verbale handdruk … de geheimen van gevorderde telefonische communicatie maak je je eigen. We oefenen intens om alle nieuwe kaders te verankeren. (14u)
27 en 3 juni 2026
Module 3: Uitdagende situaties
Tijdens de klantencontact heb je te maken met moeilijke situaties.
Hoe ga je hier mee om?
We leggen relaties met de voorgaande modules en presenteren je nieuwe kaders zoals:
De Gouden Cirkel van klachtenbehandeling.
BOM bij omgaan met agressie.
De 4 fases bij slecht nieuws brengen.
Intense 2 dagen met veel oefeningen.
We kijken ook samen hoe we ons op mentaal, emotioneel en mentaal vlak kunnen versterken om deze uitdagende situaties aan te kunnen (14u).
19 juni 2026
Module 4: Mail en chat
Hoe vertaal je de nieuwe kaders en inzichten vanuit de vorige modules naar mail en chat? Waar zitten de verschillen en hoe pas je deze toe? (3u).
Voor wie is deze training customer service medewerker?
Deze training is bedoeld voor customer service medewerkers die actief (willen) zijn in een contact center of klantendienst. Wil je aan de slag als customer service medewerker of wil je een sterkere basis leggen om deze functie succesvol uit te oefenen? Dan biedt deze training je waardevolle inzichten die je direct kunt toepassen. Zowel binnen customer service, customer care of jouw klantendienst.
De training krijg je van ervaren trainers met jarenlange praktijkkennis. Peter Callens en Peter Claes combineren diepgaande expertise met praktische kaders die écht werken. We starten met een intakegesprek om jouw specifieke doelstellingen te begrijpen.
Na de training customer service medewerker...
- Beheers je alle nodige gespreksvaardigheden en heb je nieuwe kaders ontdekt die je direct weet toe te passen.
- Weet je de nieuwe inzichten in telefoongesprekken, mail en chat te integreren.
Wie verzorgt deze training customer service teamleader voor jou?
Peter Callens
Hoe maak je nu precies snel 'een klik' met de klant en behoud je het vertrouwen?
Hoe ga je om met uitdagende situaties?
Welke mindset helpt je écht verder? En wat doe je precies anders als je excellente service geeft?
Vragen waarbij we tijdens de training samen een antwoord op geven.
Peter laat je ook voelen waar het echt om gaat. Hij scherpt je empathie aan en leert je diepere niveaus van luisteren ontdekken. De trainer heeft meer dan 25 jaar ervaring met de opleiding klantgericht communiceren. Peter traint ook al jarenlang voor Delhaize.
Peter Claes
Getuigenissen over de training:
“Peter is een sterke trainer die veiligheid creëert én zegt waar het op staat. Praktisch, to the point en met oog voor wat écht telt in communicatie”.
Lien Tombeur
Teamlead Securex contact center
Wat is jouw investering voor deze opleiding customer service medewerker?
€ 2800 excl. btw. De KMO- Portefeuille is van toepassing.
Deze prijs is inclusief:
- De intake en de materialen.
- Maaltijden en versnaperingen.
- De volledige individuele rapporten.
- Getuigschrift na de opleiding.
- Begeleiding tijdens het traject.
Locatie voor de trainig customer service medewerker:
- Adres: Kerkgate 18, 9700 Oudenaarde
- Datums: eind maart 2026 starten we met de individuele intakes, 10 april, 21 en 28 april, 27 mei en 3 juni en 19 juni 2026 (vm)
- Tijd: 9:00-16:30 voor de dagtrainingen en op 19 juni van 9:00-12:00 .
Inschrijven?
Je kan heel eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier. Nadien sturen we je alle praktische informatie toe over de locatie, facturatie en betalingen.
Vaak gestelde vragen over de opleiding customer service medewerker
Als je de emotionele intelligentie verhoogt van de teamleader en als je op een hoog niveau weet te coachen, dan heeft dit een directe impact op het team.
Jazeker, ook de lekkere lunches en alle teamrapporten.
Contacteer ons via de contactpagina of bel ons op +32 55 305 270
Is er ook een in-company opleiding teamcoaching?
Ja. Contacteer ons via e-mail voor een voorstel op maat.
Niet zeker of deze opleiding iets voor jou is?
We bekijken graag samen wat jij nodig hebt.
Krijg ons advies via mailOf bel ons op 055/305 270