Laden Evenementen

« Alle Evenementen

klantgericht telefoneren met klachten

6 maart 09:00 - 17:00

635€

klantgericht telefoneren met klachten

Zowel bij klantvriendelijk als bij klantgericht telefoneren staan attitude centraal. Door jouw communicatiestijl aan te passen, kan je slim inspelen op de emotie van je klant en zijn of haar gedrag en reacties sturen. Zeker bij ontevreden klanten met klachten komen deze professionele telefoontechnieken goed van pas. Met de juiste aanpak win je immers in geen tijd vertrouwen en heb je snel de juiste informatie beet om een constructieve oplossing uit te werken.

 

Over de training klantgericht telefoneren

Tijdens deze praktijkgerichte training klantgericht telefoneren leer je het beste uit je telefoongesprekken te halen. We focussen daarbij in het bijzonder op telefonische klachtenbehandeling. We oefenen met concrete voorbeelden uit jouw dagelijkse realiteit en maken samen de overgang van klantvriendelijk telefoneren naar klantgericht telefoneren.

In deze workshop klantgericht telefoneren gebruiken we verschillende didactische methodes. We voorzien oefenmateriaal, rollenspelen, videofragmenten en een professionele telefooncentrale voor opname en analyse.

Wat je allemaal leert?

  • De juiste attitude bij klantgericht telefoneren.
  • Hoe snel vertrouwen creëren aan de telefoon.
  • Klantgericht taalgebruik aan de telefoon, actief en positief communiceren.
  • Omgaan met klachten: de gouden cirkel van klachtenbehandeling, oefengesprekken en klachten vertalen naar verkoopkansen.
  • Veelpraters indijken.
  • Omgaan met agressie aan de telefoon: de do’s & dont’s.

Na deze training klantgericht telefoneren

  • Maak je vlot contact en win je sneller het vertrouwen van je gesprekspartner.
  • Laat je voelen dat je er ook bent en maak je je zichtbaar in de communicatie.
  • Leer je beter omgaan met ontevreden klanten en eventuele verbale agressie.
  • Weet je hoe je telefonische klachten kan transformeren tot verkoopkansen.
  • Voel je je véél meer op je gemak aan de telefoon in verschillende scenario’s.

Handig om weten

  • Deze workshop “Klantgericht telefoneren” gaat door in Gent.
  • Maaltijden en versnaperingen zijn inbegrepen.
  • Je ontvangt een getuigschrift na je deelname.
  • Ook voor deze training kan je gebruik maken van de kmo-portefeuille.

Inschrijven?

Je kan heel eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier. Nadien sturen we je alle praktische informatie toe over de locatie, facturatie en betalingen.

Gegevens

Datum:
6 maart
Tijd:
09:00 - 17:00
Kosten:
635€
Website:
https://www.pantelco.be/events/

Locatie

Zebra
Zebrastraat 32
Gent, 9000 België