Laden Evenementen

« Alle Evenementen

Klantgericht communiceren

20 juni 09:00 - 16:30

635€

Klantgericht communiceren

 

 

 

 

 

 

Zowel bij klantvriendelijk als bij klantgericht communiceren staat attitude centraal. Door jouw communicatiestijl aan te passen, kan je slim inspelen op de emotie van je klant en zijn of haar gedrag en reacties sturen. Als je frustraties in een gesprek brengt, lok je immers frustraties bij je klant uit. Je krijgt als het ware een spiegel van je de kwaliteit van jouw communicatie. Bij klantgericht communiceren spelen we nog meer in op de communicatie van de klant. Hierbij zorgen we voor een perfecte match, weten we snel vertrouwen te creëren en kunnen we intelligent inspelen op de gevoelens van de klant.

Over de training klantgericht communiceren 

Tijdens deze praktijkgerichte training klantgericht communicerenleer je het beste uit jezelf te halen. We oefenen met concrete voorbeelden uit jouw dagelijkse realiteit en maken samen de overgang van klantvriendelijk communiceren naar klantgericht communiceren.

Voor wie?

Voor technische medewerkers die klantenservice verlenen.

Wat je allemaal leert?

  • Je leert het gedrag van mensen te herkennen en hoe je daar het beste mee omgaat.
  • Waarom moeilijk doen als het makkelijk ook kan?
  • Je krijgt inzicht in wat klantgerichtheid is en het belang ervan. Wat is de juiste attitude en wat kun je verbeteren?
  • Je krijgt inzicht in de verlangens en verwachtingen van klanten.
  • Je leert in te schatten hoe klantgericht je bent en wat beter kan.
  • Je leert in te schatten wat het belang is van een goede communicatie met klanten. Hoe kan ik best verbaal en non-verbaal communiceren?
  • Je leert de juiste vragen te stellen en te luisteren.
  • Je krijgt inzicht in de valkuilen in de communicatie en hoe je ze kunt vermijden?
  • Je leert om te gaan met klachten en we reiken  je daarvoor een toolbox aan.
  • Je krijgt inzicht in de finesses van telefonische communicatie.
  • Je krijgt inzicht in de finesses van face to face contact.
  • Je leert professioneel e-mail te gebruiken.

Na deze training klantgericht communiceren

  • Ga je veel makkelijker om met moeilijke situaties.
  • Weet je snel vertrouwen te winnen en snel in te spelen op elk individu.
  • Word je bewuster van het effect van  het soort vragen dat je stelt.

Handig om te weten

  • Deze workshop “Klantgericht communiceren” vindt plaats in Sint-Niklaas.
  • Maaltijden en versnaperingen zijn inbegrepen.
  • Je ontvangt een getuigschrift na je deelname.
  • Ook voor deze training kan je gebruik maken van de kmo-portefeuille.

Inschrijven?

Je kan heel eenvoudig inschrijven via onderstaand formulier. Nadien sturen we je alle praktische informatie toe over de locatie, facturatie en betalingen.

Gegevens

Datum:
20 juni
Tijd:
09:00 - 16:30
Kosten:
635€
Website:
www.pantelco.be

Locatie

Hotel Serwir
Koningin Astridlaan
Sint Niklaas, 9100 België
+ Google Maps